21-latka za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego chciała sprzedać telefon komórkowy. By otrzymać pieniądze kliknęła w link oraz zalogowała się na stronę bardzo podobną do bankowości internetowej. Po ponownym zalogowaniu okazało się, że z jej konta zniknęły pieniądze.

Do bialskiej komendy zgłosiła się 21-latka, która padła ofiarą oszustów. Na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży telefon komórkowy. Krótko po wystawieniu oferty skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Szczegóły ewentualnej transakcji ustalane były za pomocą e-maila. W trakcie trwania korespondencji 21-latka otrzymała wiadomość, jak myślała z portalu. Z informacji wynikało, że otrzyma gotówkę po kliknięciu w otrzymany link. Kobieta przyznała, że po raz pierwszy korzystała z tego portalu, więc nie zaniepokoił jej ten fakt.

Pokrzywdzona postąpiła zgodnie z wytycznymi. Kliknęła również w pojawiającą się ikonę jej banku oraz podała login, hasło oraz pesel. Po tym zalogowała się na swoje konto bankowe. Pozwoliło to oszustom przechwycić dane logowania do bankowości elektronicznej i uzyskanie dostępu do rachunku pokrzywdzonej. W efekcie z jej konta wypłacono ponad 10 tysięcy złotych.