W ramach projektu realizowanego przez Gminę Piszczac można bezpłatnie pozbyć się azbestu z posesji. Trwa nabór wymaganych dokumentów.

Piszczac to jedna z gmin, które przystąpiły do projektu pt. „System gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie województwa lubelskiego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. Przedsięwzięcie obejmować będzie działania związane z demontażem, odbiorem, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych należących do osób fizycznych.

Mieszkańcy, którzy chcą wziąć w nim udział, powinni od 25 maja do 3 lipca złożyć zgłoszenie lokalizacji w urzędzie gminy. Azbest na ich posesjach zostanie zdemontowany do końca 2021 roku, po zrealizowaniu prac u osób zakwalifikowanych w poprzednich trzech naborach. Jeśli uczestnik projektu we własnym zakresie zdejmie azbest z dachu, nie będzie musiał ponownie składać zgłoszenia lokalizacji – wystarczy, że przedstawi oświadczenie o zmianie kwalifikowalności azbestu z demontażu na odbiór odpadu z ziemi.

Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Piszczac lub na stronie azbest.lubelskie.pl. Druki niezbędnych dokumentów oraz regulamin projektu są dostępne na stronie internetowej urzędu.