Niezależnie od tego jakie jest Twoje wykształcenie, czy doświadczenie zawodowe, jeżeli tylko chcesz już dziś możesz otworzyć sklep Żabka. Przy minimalnej inwestycji początkowej, wynoszącej jedynie ok. 5 tys. zł i przy maksymalnym wsparciu sieci franczyzowej to naprawdę nic trudnego. Doskonałym przykładem jest Grzegorz Jakubowski, który sklep Żabka w Siemiatyczach prowadzi już 2,5 roku. Wcześniej pracował jako sprzedawca na stacji benzynowej i kierowca ciężarówki. Na starcie otrzymał wyposażony i zatowarowany sklep, pakiet szkoleń, wsparcie serwisowe, marketingowe i logistyczne, a także narzędzia technologiczne usprawniające biznes. Ty również możesz poprowadzić własną placówkę pod szyldem Żabki w Białej Podlaskiej, Terespolu lub innej miejscowości w regionie. To łatwe, przekonaj się.

 

Grzegorz Jakubowski wspomina – Przez kilka lat pracowałem jako sprzedawca na stacji benzynowej, a następnie jako kierowca ciężarówki. Postanowiliśmy z żoną przenieść się z Białegostoku do Siemiatycz. Poszukiwaliśmy jakiegoś ciekawego, stabilnego zajęcia, którym moglibyśmy się zająć – i finalnie postanowiliśmy uruchomić placówkę pod szyldem Żabki. Sklep i stacja paliw mają ze sobą wiele wspólnego, poza tym o współpracy z siecią pozytywnie wypowiadał się też nasz znajomy, który jest franczyzobiorcą w Białymstoku. 

Z siecią franczyzową Żabką sprawniej

Żabka od samego początku otacza przystępujących do niej przedsiębiorców opieką i wsparciem. – Na start otrzymałem sklep w wynajętej przez sieć lokalizacji. Otrzymałem meble, sprzęt i inne niezbędne wyposażenie. Trafił też do mnie asortyment produktowy, który mogłem od razu zaoferować klientom – mówi franczyzobiorca z Siemiatycz.

Co ważne przedsiębiorcy współpracujący z Żabką zyskują możliwość działania pod znanym przez 93 proc. konsumentów szyldem oraz dostęp do wieloletniej wiedzy i doświadczenia franczyzodawcy, m.in. w postaci szkoleń.

Żabka należy do najszybciej rozwijających się na świecie sieci handlowych. Do dyspozycji franczyzobiorców jest szereg nowoczesnych narzędzi, a jednym z kluczowych jest aplikacja Cyberstore umożliwiająca zdalne zarządzanie placówkami: składanie zamówień, sprawdzanie terminu dostaw czy wyciąganie raportów sprzedażowych, wyłącznie przy użyciu smartfona. Przedsiębiorcy działający pod zielonym logo mogą ponadto korzystać z pełnego zaplecza logistycznego, w tym dostaw do sklepów z centrów logistycznych sieci. Otrzymują pomoc ze strony terenowych przedstawicieli m.in. partnerów ds. sprzedaży czy trenerów ds. szkoleń, zdalne doradztwo przez 7 dni w tygodniu dedykowanej im jednostki Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, a w razie usterek czy awarii sprzętu – Interwencyjnych Grup Serwisowych. Sieć franczyzowa Żabka regularnie wprowadza dodatkowe benefity, w tym pakiety zdrowotne, karty flotowe czy sportowe. Aby zabezpieczyć swój biznes franczyzobiorcy przystępują do zbiorowego, unikatowego na rynku ubezpieczenia tzw. “Polisy na biznes”, które chroni ich na wypadek niepowodzenia działalności i zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem. W niewielkich miejscowościach przedsiębiorcy mogą liczyć dodatkowo na pakiet relokacyjny po przeprowadzce czy samochód do przemieszczania się między domem, a sklepem w ramach programu “Auto na start”.

Jak otworzyć sklep franczyzowy?

Na początek należy skontaktować się z przedstawicielami sieci poprzez formularz kontaktowy www.zabka.pl/franczyza lub dedykowaną infolinię: 800 207 208. Wielu kandydatów na franczyzobiorców jest również bezpośrednio polecanych przez przedsiębiorców już współpracujących z siecią. Aby rozpocząć współpracę z siecią Żabka należy przejść proces rekrutacji, na który składają m.in. spotkania z managerami Żabki czy szkolenia w sklepie trenerskim, z takich obszarów jak sprzedaż, HR czy finanse. Dodatkowym wymogiem jest rejestracja w CEIDG jednoosobowej działalności gospodarczej. Franczyzobiorcy Żabki, tak jak wszyscy przedsiębiorcy w Polsce, mają bowiem obowiązek samodzielnego zarządzania kadrami czy regulacjami podatkowymi. Przy rekrutacji do sieci znaczenie mają ponadto predyspozycje kandydatów – motywacja, przedsiębiorcza postawa czy otwartość w kontaktach międzyludzkich. Wnoszony wkład własny niezbędny do rozpoczęcia działalności wynosi zaledwie ok. 5 tys. zł i jest przeznaczany na zakup kasy fiskalnej i koncesji.

– Jak niemal w każdym biznesie także w tym potrzeba poświęcenia – sporo czasu, uwagi i zaangażowania. Mam to szczęście, że w prowadzeniu placówki wpiera mnie żona oraz zaufany zespół. W razie potrzeby mogę też liczyć na pomoc czy doradztwo przedstawicieli sieci. Mój sklep się rozwija, a ja razem z nim – puentuje Grzegorz Jakubowski.

Więcej informacji znajdziesz na: https://www.zabka.pl/franczyza